Komu może zostać wydany drugi paszport?
- Osobie posiadającej ważny dokument paszportowy może zostać wydany drugi paszport, ważny przez 3 lata od daty jego wydania, w wyjątkowych przypadkach, w szczególności uzasadnionych:
- względami ochrony jej życia i zdrowia,
- poważnymi trudnościami w prowadzeniu przez nią działalności humanitarnej lub zawodowej,
- posiadaniem w paszporcie wiz lub pieczęci potwierdzających przekraczanie granicy państw lub pobyt na ich terytorium, uniemożliwiających lub znacznie utrudniających jej wjazd na terytorium innego państwa,
- względami bezpieczeństwa państwa.
- Wyżej określone okoliczności winny zostać uprawdopodobnione.
- Wydanie drugiego paszportu ze względu na bezpieczeństwo państwa wymaga uzyskania przez organ paszportowy pozytywnej opinii Szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego.
Jak mogę złożyć wniosek o drugi paszport?
- Obowiązują standardowe procedury składana wniosku o paszport,przy czym w województwie wielkopolskim wniosek o drugi paszport złożyć można w Oddziale Paszportów w Poznaniu, Kaliszu, Koninie, Lesznie oraz w Pile.
- Do wniosku o drugi paszport poza dokumentami wymaganymi w procedurze składania wniosku o paszport należy załączyć dokumenty potwierdzające wystąpienie sytuacji uzasadniającej wydanie drugiego paszportu, tj. potwierdzające wystąpienie okoliczności określanych jako wyjątkowy przypadek.
- Opłata za wydanie drugiego paszportu wynosi 280 zł.
Po złożeniu wniosku o dokument paszportowy wniesiona opłata nie podlega zwrotowi.
Autor:
Data utworzenia: 16.04.2024
Osoba publikująca: Barbara Pietrzyk
Data publikacji: 16.04.2024 - 12:47
Ostatnia aktualizacja: Dawid Politowski
Data aktualizacji: 17.04.2024 - 11:05