Wojewoda Wielkopolski Zbigniew Hoffmann spotkał się podczas tegorocznych targów BUDMA z Andrzejem Adamczykiem, Ministrem Infrastruktury i Budownictwa. Podczas spotkania wojewoda poruszył temat poznańskiego węzła kolejowego i przekazał pismo w sprawie wniosków wypracowanych przez swój zespół.
Zespół wojewody wielkopolskiego ds. poznańskiego węzła kolejowego w styczniu wypracował 11 postulatów, które zyskały aprobatę wszystkich jego członków. Pod propozycjami podpisali się parlamentarzyści, architekci, inżynierowie, naukowcy, eksperci, miejscy społecznicy, radni, przedstawiciele spółki Polskie Koleje Państwowe S.A., a także Wiceprezydent Miasta Poznania oraz przedstawiciel Marszałka Województwa Wielkopolskiego.
Podczas targów BUDMA 2017 wojewoda poinformował ministra o obecnym stanie dworca i problemach, z jakimi mierzą się pasażerowie. Andrzej Adamczyk otrzymał od Zbigniewa Hoffmanna także pismo z informacją o podjętych działaniach oraz listą postulatów.
- Zgodnie z zapowiedziami złożyłem na ręce pana ministra informacje o obecnej sytuacji dworca, i szerzej, całego poznańskiego węzła kolejowego. Przedstawiłem naszą wizję i wstępne propozycje. Minister rozumie, jak ważna jest to sprawa dla wszystkich pasażerów poznańskiego dworca, dlatego zadeklarował osobiste zaangażowanie - komentuje Zbigniew Hoffmann. Wojewoda zaprosił również ministra na spotkanie z zespołem. - Zaprosiłem ministra do udziału w spotkaniu, podczas którego wspólnie z zespołem raz jeszcze przedstawiamy pełny obraz sytuacji i sens naszych rozwiązań. Pan minister takie zaproszenie przyjął - dodaje. Termin spotkania zostanie ustalony.
Wojewoda Wielkopolski 14 listopada 2016 roku odmówił ustalenia lokalizacji rozbudowy poznańskiego dworca według koncepcji TriGranit-u (Poznań Office Center I Sp. z o.o.). Negatywna decyzja podyktowana była przede wszystkim brakiem akceptacji wojewody dla koncepcji zaproponowanej przez inwestora, zgodnie z którą na obsługę pasażerską przeznaczono tylko 7,5 proc. powierzchni inwestycji. Następnie Zbigniew Hoffmann powołał zespół, który opracował 11 postulatów ws.:
- przywrócenia podstawowych funkcji Dworca Głównego w historycznym obiekcie,
- budowy dodatkowego peronu pomiędzy peronem nr 3 a galerią handlową,
- połączenia tunelem wejścia na dworzec od strony zachodniej z wejściem od strony wschodniej,
- wykonania nowego wspólnego zadaszenia nad peronami 4, 5 i 6,
- budowy trzeciego toru na odcinku między stacjami Poznań Wschód i Poznań Główny,
- budowy trzeciego toru między stacją Poznań Główny a posterunkiem ruchu Poznań Jeżyce, z przystankiem ul. Kościelna,
- dostosowania obwodnicy towarowej miasta Poznania do potrzeb pasażerskich,
- budowy połączenia kolejowego na odcinku Poznań Główny - Port Lotniczy Poznań - Ławica, a w dalszej perspektywie również do Tarnowa Podgórnego,
- budowy bezkolizyjnych skrzyżowań w ciągach dróg publicznych z torami linii kolejowych w obszarze miasta Poznania.