Podziel się życiem na Facebooku

Treść archiwalna

Fanpage na portalu Facebook, wizyta na Uniwersytecie III Wieku, akcja informacyjna podczas rajdu rowerowego to tylko niektóre z pomysłów uczniów - uczestników akcji społecznej „Drugie życie”. Dziś z udziałem wicewojewody wielkopolskiego Przemysława Paci oraz zaproszonych gości odbyła się uroczysta finałowa gala IV edycji organizowanej w Wielkopolsce kampanii społecznej „Drugie życie”.

Kampania „Drugie życie” ma na celu propagowanie wiedzy o przeszczepach i zachęcanie ludzi do oddawania szpiku. W tym roku wzięły w niej udział 33 szkoły z naszego województwa. To uczniowie decydowali o kształcie akcji. O swoich działaniach opowiadali właśnie dziś podczas finałowej gali, która odbyła się w Wielkopolskim Urzędzie Wojewódzkim. Trzy najbardziej kreatywne przedsięwzięcia zostały nagrodzone czekami - każdy o wartości 1000 zł. Środki, przekazane między innymi przez wicewojewodę, zostaną oddane na cele społeczne.

Wicewojewoda, jeden z członków kapituły, która wybrała najlepsze szkoły, dziękując wszystkim uczestnikom podkreślił, że każdy może potrzebować przeszczepu szpiku czy narządu. Opowiedział o znanym piłkarzu FC Barcelona Ericu Abidalu, który w ubiegłym roku zachorował i dwa miesiące temu przeszedł przeszczep wątroby. Abidal przez chorobę nie znalazł się w kadrze Francji na EURO 2012, ale zaangażował się w pomoc innym. Wicewojewoda pogratulował laureatom kampanii i podziękował młodzieży za zaangażowanie.

Zwycięskie szkoły to: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. St. Mikołajczyka i I Liceum Ogólnokształcące z Wągrowca oraz Zespół Szkół Ekonomicznych ze Śremu. Wyróżnienia otrzymały: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. M. Kopernika w Wyrzysku, Zespół Szkół Ogólnokształcących im. Ziemi Gostyńskiej w Gostyniu, Liceum Ogólnokształcące w Czarnkowie, I Liceum Ogólnokształcące im. Św. Barbary w Chodzieży i Zespół w Wieleniu.

Kampania w Wielkopolsce odbyła się już po raz czwarty. Dotychczas akcja objęła ponad 40 tysięcy uczniów ze 120 szkół średnich. Rozdano dziesiątki tysięcy ulotek, oświadczeń woli, broszur i wiele innych materiałów informacyjnych. Organizatorem kampanii jest Fresenius Medical Care Polska.

zdjęciezdjęciezdjęcie
zdjęciezdjęciezdjęcie
zdjęciezdjęciezdjęcie
zdjęcie

Autor: Anna Czuchra
Data utworzenia: 21.06.2012
Ostatnia aktualizacja: Dawid Politowski
Data aktualizacji: 18.05.2015 - 19:59