Kampania „Drugie Życie”

Treść archiwalna

Dziś obchodzimy w Polsce Dzień Transplantacji, a jednocześnie 45. rocznicę pierwszej w Polsce pomyślnej transplantacji nerki. Z tej okazji w Zespole Szkół Komunikacji odbyła się inauguracja III edycji Kampanii „Drugie Życie”, organizowanej przez Fresenius Medical Care Polska.

- Nie mamy daru uzdrawiania za pomocą dotyku, ale mamy dar dawania nadziei na drugie życie, skorzystajmy z niego. Ja już podjąłem decyzje i noszę przy sobie oświadczenie woli. Pamiętajmy, że każdy z nas może kiedyś potrzebować takiego daru – powiedział wicewojewoda Przemysław Pacia, który objął patronatem akcję „Drugie Życie”.

Akcji skierowana jest do młodzieży szkół ponadgimnazjalnych na terenie m.in. województwa wielkopolskiego. Jej celem jest dostarczanie wiedzy oraz inspirowanie dyskusji na temat przeszczepiania narządów. Szkoły, które biorą udział w Kampanii „Drugie Życie" prowadzą własne akcje promujące przeszczepianie narządów na terenie swoich placówek. Szkolne kampanie pozwalają przybliżyć zagadnienie przeszczepiania narządów nie tylko społeczności szkolnej, ale również środowiskom lokalnym. Przede wszystkim jednak uświadamiają, że ofiarowanie cierpiącym szans na dalsze życie jest wspólna sprawą i wspólnym zadaniem.

30 grudnia 2010r. na przeszczep narządu czekało 1935 chorych. Uznaje się, że brak organów jest jedną z przyczyn ograniczających ilość zabiegów, które mogą uratować życie i przywrócić zdrowie ciężko chorym ludziom. Takie akcje jak Kampania „Drugie życie”, poprzez szerzenie wiedzy i promowanie oświadczenia woli, przyczyniają się do zwiększaniu liczby przeszczepów w Polsce i zmniejszaniu liczby osób czekających na przeszczep.

zdjęciezdjęciezdjęcie

Autor: Anna Czuchra
Data utworzenia: 26.01.2011
Ostatnia aktualizacja: Dawid Politowski
Data aktualizacji: 18.05.2015 - 19:59