- Na rekordową skalę realizujemy obecnie program modernizacji polskiej kolei. Inwestycje w linie kolejowe, dworce i tabor wyniosą około 100 mld zł. Pierwsze efekty prac są już widoczne w Wielkopolsce - mówił dziś minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podczas wizyty w Obornikach. Szef resortu przedstawił plan modernizacji linii kolejowej Poznań - Piła. Gościem wydarzenia był także wojewoda wielkopolski Zbigniew Hoffmann.
Na jednotorowym szlaku Oborniki Wlkp. - Piła kończy się sprawdzanie systemu i urządzeń sterowania ruchem. Na stacjach i przystankach m.in. Oborniki Wlkp. i Chodzież widać nowe perony. Wymieniono rozjazdy, które zapewnią sprawną jazdę pociągów. Modernizowane są przejazdy kolejowo - drogowe i montowane nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Prace objęły mosty kolejowe - na stacji Rogoźno (na rzece Wełnie), na rzece Noteć i na rzece Gwda oraz wiadukt na ul. Niestachowskiej w Poznaniu.
Podczas wizyty w Poznaniu, minister Adamczyk zapowiedział także rozszerzenie umowy na modernizację 60 wagonów, którą PKP Intercity podpisało w listopadzie ubiegłego roku z Fabryką Pojazdów Szynowych w Poznaniu. Przewoźnik zamówi kolejne 30 zmodernizowanych wagonów. Pierwszy przygotowany w ramach tej umowy pojazd został zaprezentowany podczas targów InnoTrans, które odbyły się w Berlinie. Umowa jest elementem największego w historii PKP Intercity programu inwestycyjnego wartego 7 mld zł.
Dziś w Poznaniu otwarto także uroczyście zmodernizowany Dworzec Zachodni. - Inwestycja, zrealizowana w ramach Programu Inwestycji Dworcowych, pozwoliła na przywrócenie dawnej świetności tego dworca - mówił Krzysztof Mamiński, prezes PKP S.A. W ramach inwestycji przebudowano między innymi pomieszczenia dworca, wymieniono stolarkę, instalacje. Renowacji poddano także dach. Zmodernizowany obiekt został w pełni dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Remont dworca w Poznaniu wyniósł ponad 7 mln zł.