Finał kampanii „Drugie życie”

Treść archiwalna

W Urzędzie Wojewódzkim w Poznaniu odbyło się dziś uroczyste podsumowanie siódmej edycji kampanii społecznej „Drugie życie” - promującej wiedzę o przeszczepach i oddawaniu szpiku. Brało w niej udział 35 szkół. Wicewojewoda wielkopolski Dorota Kinal podziękowała wszystkim biorącym udział w akcji i wręczyła nagrody.

Kampania „Drugie życie” ma na celu propagowanie wiedzy o przeszczepach i zachęcaniu ludzi do oddawania szpiku. Tym razem zwrócono szczególną uwagę na przeszczepy rodzinne. Siódma już edycja rozpoczęła się w październiku ubiegłego roku. Wzięło w niej udział 35 szkół ponadgimnazjalnych z całej Wielkopolski. To uczniowie decydowali o kształcie akcji. Były happeningi, koncerty, spoty reklamowe, inscenizacje teatralne, konkursy plastyczne oraz spotkania ze specjalistami i znanymi osobami. Trzy najbardziej kreatywne przedsięwzięcia zostały nagrodzone czakami po tysiąc złotych każdy. Przeznaczone zostaną na cele charytatywne.

Zwycięskie szkoły to: I LO w Lesznie, IV LO w Lesznie, LO w Czarnkowie. Wyróżnienia otrzymały: ZS w Przemęcie, ZS we Wronkach, I LO w Poznaniu, ZS nr 2 w Szamotułach, ZSE w Lesznie, ZS w Wieleniu, ZS w Obornikach i ZST w Ostrowie Wielkopolskim.

Dotychczas kampania „Drugie życie” objęła ponad 40 tysięcy uczniów ze 120 wielkopolskich szkół średnich. Rozdano ponad 100 tysięcy ulotek, oświadczeń woli, broszur i materiałów informacyjnych. W całym kraju do akcji włączyło się blisko 200 tysięcy uczniów z 600 szkół.

Organizatorem kampanii jest Fresenius Medical Care Polska.

zdjęciezdjęciezdjęciezdjęciezdjęciezdjęcie

Autor: Anna Czuchra
Data utworzenia: 16.06.2015
Ostatnia aktualizacja: Anna Czuchra
Data aktualizacji: 29.07.2015 - 12:20