Finał kampanii „Drugie życie”

Treść archiwalna

W Wielkopolskim Urzędzie Wojewódzkim wicewojewoda wielkopolski Przemysław Pacia wraz z wolontariuszami podsumował kampanię społeczną „Drugie życie”. Celem działania było propagowanie wiedzy o przeszczepach i zachęcanie ludzi do oddawania szpiku. W tym roku wzięły w niej udział 32 szkoły ponadgimnazjalne z całej Wielkopolski.

Jedną z form promocji kampanii był gigantyczny rower, który został ustawiony w holu urzędu. W Sali Sesyjnej spotkała się młodzież, która brała udział w projekcie. Przedstawiciele każdej szkoły mieli okazję pokazać w jaki sposób promowali idee przeszczepów - były barwne happeningi, koncerty, inscenizacje teatralne, konkursy plastyczne, spotkania ze specjalistami oraz znanymi osobami.

Trzy najbardziej kreatywne przedsięwzięcia zostały wyróżnione, a nagrody - przekazane między innymi przez wicewojewodę wielkopolskiego Przemysława Pacię - ofiarowane zostaną na cele charytatywne. Zwycięskie szkoły to: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Wągrowcu, Zespół Szkół w Przemęcie i Liceum Ogólnokształcące Sióstr Salezjanek w Ostrowie Wielkopolskim. Wyróżnienia otrzymały: ZSO w Gostyniu, I LO w Gnieźnie, I LO w Jarocinie, I LO w Chodzieży, IV LO w Lesznie i II LO w Ostrowie Wielkopolskim.

Kampania w Wielkopolsce odbyła się już po raz szósty. Dotychczas akcja objęła ponad 40 tysięcy uczniów ze 120 szkół średnich. Rozdano ponad 100 tysięcy ulotek, oświadczeń woli, broszur i wiele innych materiałów informacyjnych.

Organizatorem kampanii jest Fresenius Medical Care Polska.

zdjęciezdjęciezdjęcie
zdjęciezdjęciezdjęcie

Autor: Biuro Prasowe
Data utworzenia: 05.06.2014
Ostatnia aktualizacja: Dawid Politowski
Data aktualizacji: 18.05.2015 - 19:58