Niedaleko punktu informacyjnego zlokalizowanego w holu głównym PKP znajduje się punkt recepcyjny. Punkt ten zlokalizowany jest na Międzynarodowych Targach Poznańskich i działa od 28 lutego i czynny jest całą dobę.
Odpowiednie służby dbają o to, żeby osoby przybywające z Ukrainy otrzymali więcej informacji na temat pobytu w Polsce, ciepły posiłek, napój, podstawową opiekę medyczną oraz miejsce na odpoczynek, nocleg, a także otrzymają skierowanie do tymczasowego miejsca zakwaterowania - mówi wojewoda wielkopolski Michał Zieliński.
Punkt powstał we współpracy z Grupą MTP oraz Miastem Poznań. Od początku działalności punktu trafiło do niego ponad 3,2 tys. osób.
Na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich został też uruchomiony Centralny Punkt Zbiórki darów dla osób potrzebujących z Ukrainy.
Punkt będzie czynny w pawilonie nr 4 od poniedziałku do soboty w godzinach 10-20.
Zebrane produkty trafią do potrzebujących, którzy przybywają do Poznania.
Do wojewody należy ostateczna decyzja, czy część z nich ma zostać przekazana np. do innych magazynów na terenie kraju, do ośrodków przygranicznych czy też trafić bezpośrednio do Ukrainy.
Przed przyniesieniem produktów nie trzeba kontaktować się z punktem. Uzgodnić należy jedynie dostawy paletowe, przywiezione tirami i dużymi samochodami, ponieważ jest to związane z koniecznością rezerwacji wózka widłowego.
Taką prośbę można wysłać mailem na adres: dzialamy@caritaspoznan.pl. Na miejscu pracują wolontariusze, którzy pomogą w rozładunku.
Miejsce powstało przy współpracy miasta i MTP, a koordynowane podobnie jak punkt recepcyjny jest przez Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu.
Punkt zlokalizowany jest w Holu Wschodnim od strony ul. Głogowskiej.
Bardzo chciałbym podziękować za udaną współpracę Panu Prezydentowi Jackowi Jaśkowiakowi, a także Prezesowi Zarządu Grupy MTP Tomaszowi Kobierskiemu, za to, że właśnie w tym miejscu ten punkt może funkcjonować, co pokazuje, że możemy liczyć na Grupę MTP niezależnie od sytuacji – dodał podczas wystąpienia wojewoda wielkopolski Michał Zieliński.