Analiza i uzupełnienie dokumentów
- Przesyłane do nas dokumenty rejestrujemy w ogólnopolskim, elektronicznym systemie EKSMOoN.
- Analizujemy tylko wypełnione, kompletne i podpisane dokumenty. Jeśli nie będziemy mieć wszystkich stron formularzy, nie będziemy mogli się zająć Twoją sprawą.
- Dokumenty, które także analizujemy to orzeczenie o niepełnosprawności oraz dokumenty poświadczające działanie w imieniu osoby z niepełnosprawnością.
- Nie analizujemy żadnych przesłanych dokumentów medycznych.
- Jeśli przesłane dokumenty będą zawierać błędy lub braki, które uniemożliwią dalsze rozpatrywanie Twojego wniosku, będziesz poproszony o ich uzupełnienie lub dosłanie.
Ważne
- Jeśli otrzymamy tylko kwestionariusz bez wniosku, to nie będziemy mogli się zająć Twoją sprawą.
- Jeśli otrzymamy tylko wniosek bez pozostałych dokumentów, to będziemy musieli zwrócić się do Ciebie o ich dosłanie.
- Jeśli wniosek złożony został elektronicznie przez portal Empatia, to w sprawie uzupełnienia lub dosłania dokumentów będziemy kontaktować się z Tobą tą drogą. Sprawdzaj swoją skrzynkę poczty elektronicznej.
- Jeśli ten sam wniosek przesłany został kilkakrotnie, będziemy w pierwszej kolejności analizować najwcześniej złożony wniosek;
- Jeśli składasz dokumenty osobiście w naszej siedzibie, możesz zrobić zdjęcie przystawionej na Twoim dokumencie pieczątki wpływu. Nie robimy kserokopii dokumentów, nie wydajemy osobnego potwierdzenia wpływu dokumentów;
- Nie ma możliwości śledzenia sprawy przez internet.
- Poinformuj nas o śmierci osoby z niepełnosprawnością. Możesz to zrobić przez FORMULARZ KONTAKTOWY.
Dokumenty możesz:
- wysłać do nas pocztą tradycyjną, na kopercie wpisz adres:
Wojewódzki Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności w Województwie Wielkopolskim, ulica Kazimierza Wielkiego 24/26, 61-863 Poznań - złożyć osobiście w naszej siedzibie w Poznaniu przy ulicy Kazimierza Wielkiego 24/26 (złożyć na parterze w Kancelarii lub wrzucić do stojącego oznakowanego pojemnika na korespondencję)
Jeśli dosyłasz dodatkowe dokumenty w swojej sprawie, dopisz na kopercie ŚWIADCZENIE WSPIERAJĄCE – UZUPEŁNIENIE DOKUMENTÓW. Jeśli znasz numer sprawy, to napisz na kopercie.
Jeśli chcesz zgłosić rezygnację z rozpatrzenia wniosku, dopisz na kopercie ŚWIADCZENIE WSPIERAJĄCE – REZYGNACJA. Jeśli znasz numer sprawy, to napisz na kopercie.
Pytania i odpowiedzi
Jeśli wysłany został tylko sam kwestionariusz, czy moja sprawa zostanie załatwiona?
Podstawowym dokumentem jest wniosek. Na podstawie przesłanego wypełnionego i podpisanego wniosku możemy zająć się Twoją sprawą. Jeśli prześlesz do nas jedynie kwestionariusz, to nie możemy rozpatrzeć Twojej sprawy.
Jeśli do wniosku nie został dołączony kwestionariusz, czy moja sprawa zostanie załatwiona?
Jeśli złożony został wniosek bez kwestionariusza, to będziemy musieli wezwać Cię do jego dosłania. Możemy zająć się Twoją sprawą tylko wtedy, gdy będziemy mieć oba poprawnie wypełnione i podpisane dokumenty, czyli wniosek i kwestionariusz. Uzupełnienie dokumentów wydłuży czas oczekiwania na decyzję.
Czy jeśli we wniosku i kwestionariuszu brakuje podpisu osoby wnioskującej, to moja sprawa zostanie załatwiona?
Jeśli przyślesz do nas dokumenty bez podpisu, nie możemy zająć się Twoją sprawą. Wyślemy do Ciebie pismo z prośbą o uzupełnienie Twojego podpisu na dokumencie. Wydłuży to czas oczekiwania na decyzję.
Czy mogę zadzwonić na infolinię, żeby dowiedzieć się o statusie mojej sprawy.
Infolinia czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 15.00. Pracownicy infolinii udzielają ogólne informacje. Jeśli zadzwonisz i zapytasz nas o termin rozpatrzenia wniosku, pracownik zapyta o imię i nazwisko osoby wnioskującej oraz numer pesel. Przygotuj wcześniej dane oraz coś do pisania.
Na infolinię dzwoni bardzo dużo osób, dlatego prosimy o wyrozumiałość i cierpliwość.
W jaki inny sposób mogę się skontaktować z pracownikami Zespołu w sprawie uzupełnienia mojego wniosku?
Możesz skontaktować się z nami przez FORMULARZ KONTAKTOWY.
Ponieważ dużo osób pisze do nas zapytania, odpowiedzi udzielamy zgodnie z kolejnością.