Starszy specjalista do spraw: nadzoru realizacji zadań samorządu terytorialnego wynikających z ustawy o pomocy społecznej, ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz z ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie

Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu

Ogłoszenie o naborze z dnia 18 sierpnia 2016 r.

WYMIAR ETATU: 1

STANOWISKA: 1

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy specjalista do spraw: nadzoru realizacji zadań samorządu terytorialnego wynikających z ustawy o pomocy społecznej, ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz z ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie w Wydziale Polityki Społecznej i Zdrowia WUW w Poznaniu nr ref. 89/16

ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej

MIEJSCE WYKONYWANIA PRACY:

Poznań

ADRES URZĘDU:

Al. Niepodległości 16/18
61-713 Poznań

WARUNKI PRACY

  • praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych
  • zadania wykonywane w siedzibie oraz poza siedzibą Urzędu (w kontrolowanych jednostkach organizacyjnych wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej oraz w jednostkach samorządu terytorialnego)
  • praca związana z częstymi wyjazdami w teren skutkującymi przesunięciem czasu pracy
  • obsługa poczty oraz wykonywanie czynności archiwizacyjnych
  • konieczność poruszania się po Urzędzie w celu przekazania lub odebrania dokumentów
  • stanowisko pracy znajduje się na VIII piętrze budynku biurowego
  • budynek wyposażony w windy osobowe, klatka schodowa o szerokości 140 cm, korytarz biurowy o szerokości 200 cm
  • drzwi wejściowe do pokoi biurowych o szerokości 70 cm
  • stanowisko pracy wyposażone w meble biurowe dostosowane do wymagań określonych dla stanowisk administracyjno - biurowych
  • praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin na dobę
  • pomieszczenia higieniczno-sanitarne w budynku nieprzystosowane dla osób niepełnosprawnych
  • budynek posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych

ZAKRES ZADAŃ

  • bieżąca analiza stanu prawnego ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień z zakresu pomocy społecznej, pieczy zastępczej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz pozostałych zadań Oddziału Nadzoru i Kontroli w Pomocy Społecznej, udzielanie wsparcia pracownikom Oddziału w zakresie obowiązującego stanu prawnego w celu zapewnienia prawidłowej realizacji zadań Oddziału
  • wydawanie i cofanie zezwoleń na prowadzenie domów pomocy społecznej i placówek zapewniających całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub w podeszłym wieku, zwiększenia liczby miejsc w placówkach, przygotowywanie decyzji administracyjnych
  • wydawanie i cofanie zezwoleń na prowadzenie placówek opiekuńczo-wychowawczych, regionalnych placówek opiekuńczo-terapeutycznych i interwencyjnych ośrodków preadopcyjnych, zwiększenia liczby miejsc w placówkach i ośrodkach, przygotowywanie decyzji administracyjnych
  • prowadzenie rejestrów: placówek opiekuńczo-wychowawczych, regionalnych placówek opiekuńczo-terapeutycznych i interwencyjnych ośrodków preadopcyjnych, wolnych miejsc w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, regionalnych placówkach opiekuńczo-terapeutycznych i interwencyjnych ośrodkach preadopcyjnych, placówek zapewniających miejsca noclegowe, jednostek specjalistycznego poradnictwa, tłumaczy polskiego języka migowego, systemu językowo – migowego i sposobu porozumiewania się osób głuchoniemych
  • współdziałanie z samorządem powiatowym, gminnym, województwa, zgromadzeniami zakonnymi, stowarzyszeniami, fundacjami oraz innymi podmiotami w zakresie realizacji ustawy o pomocy społecznej, ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie
  • rozpatrywanie skarg i wniosków, petycji oraz listów a także udzielanie odpowiedzi na pytania obywateli, posłów, senatorów i instytucji dotyczące ustawy o pomocy społecznej, ustawy o wspieraniu rodziny i systemu pieczy zastępczej, ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie
  • kompletowanie i opracowywanie danych w celu corocznej publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego rejestru domów pomocy społecznej, rejestru wolnych miejsc w domach pomocy społecznej oraz bieżąca aktualizacja rejestrów w celu upublicznienia informacji o legalnie działających jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej
  • sporządzanie sprawozdawczości oraz przekazywanie jej do Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, Rzecznika Ochrony Praw Dziecka, Rzecznika Praw Obywatelskich

WYMAGANIA NIEZBĘDNE

  • wykształcenie: wyższe prawnicze
  • staż pracy: 1 rok w jednostkach samorządu terytorialnego, w pomocy społecznej lub w jednostkach organizacyjnych wspierania rodziny i systemie pieczy zastępczej
  • znajomość przepisów ustawy o pomocy społecznej, ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie
  • umiejętność pracy w zespole
  • posiadanie obywatelstwa polskiego
  • korzystanie z pełni praw publicznych
  • nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyśle przestępstwo skarbowe

WYMAGANIA DODATKOWE

  • znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej
  • łatwość w komunikowaniu się

DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA DODATKOWE

kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

TERMINY I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW

Dokumenty należy złożyć do: 29 sierpnia 2016 r.

Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

Miejsce składania dokumentów:
Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu
Al. Niepodległości 16/18
61-713 Poznań
Kancelaria Główna Urzędu, bud. B, pok. 025-026
(z podaniem w ofercie nr ref. 89/16)

INNE INFORMACJE:

  • W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
  • Osoba zatrudniona na ww. stanowisku, zgodnie z art. 78 ust. 4 Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej, nie może łączyć zatrudnienia w służbie cywilnej z mandatem radnego.
  • Do składania ofert zachęcamy również osoby niepełnosprawne.
  • Wzór wymaganych oświadczeń zamieszczony jest na stronie BIP WUW (www.poznan.uw.gov.pl/system/files/zalaczniki/wzor_oswiadczenia_do_naboru...)
  • Oświadczenia należy opatrzyć odręcznym podpisem wraz z datą.
  • Kandydaci zakwalifikowani do kolejnych etapów naboru zostaną powiadomieni o ich terminie telefonicznie, drogą elektroniczną lub pocztową.
  • Wyniki naboru opublikowane będą po zakończeniu naboru w BIP KPRM, BIP WUW oraz w siedzibie Urzędu.
  • Oferty osób niezatrudnionych zostaną zniszczone po upływie 3 miesięcy od dnia zakończenia naboru.
  • Proponowane wynagrodzenie zasadnicze brutto: 2500-2600 zł.
  • Dodatkowe informacje, w tym o kolejnych etapach naboru, można uzyskać pod nr tel. 61 854 19 91, 61 854 11 87.
  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Autor: Marcin Kowalski
Data utworzenia: 17.08.2016
Osoba publikująca: Barbara Pietrzyk
Data publikacji: 17.08.2016 - 13:44
Ostatnia aktualizacja: Dawid Politowski
Data aktualizacji: 17.04.2023 - 22:28