Listopad to wyjątkowy miesiąc, w którym mężczyźni na całym świecie zapuszczają wąsy, by zwrócić uwagę na kwestie, o których rzadko się mówi – zdrowie mężczyzn. W ramach globalnej inicjatywy Movember po raz pierwszy przedstawiciele wielkopolskiej administracji połączyli siły, by razem mówić o profilaktyce męskich nowotworów.
Rak prostaty jest drugim najczęściej diagnozowanym nowotworem u mężczyzn na świecie, roczne wykrywa się go u ponad 20 tys. Polaków, a umiera z jego powodu ponad 5 tys. Ryzyko zachorowania wzrasta wraz z wiekiem - pomiędzy 50. a 80. rokiem życia choruje 30%, a po 80. roku życia 80% mężczyzn. Rak jąder, choć rzadki, dotyka głównie młodych mężczyzn.
Celem inicjatywy Movember jest edukacja i podnoszenie świadomości na temat nowotworów, takich jak rak prostaty i rak jąder. Akcja ma zwrócić uwagę na znaczenie profilaktyki i zachęcić mężczyzn do regularnych badań.
Ważne jest, aby tematyka kampanii była poruszana nie tylko w listopadzie, miesiącu poświęconym świadomości zdrowia mężczyzn, lecz cały czas. Na zakończenie , po raz pierwszy, przedstawiciele wielkopolskiej administracji, w tym: Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu, Urzędu Miasta Poznania, Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Poznaniu, Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu, Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Poznaniu oraz Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej MSWiA w Poznaniu, połączyli siły i razem wzięli udział w spocie, w którym zachęcają mężczyzn do badań profilaktycznych, a tym samym dbania o własne zdrowie i życie.
Spot edukacyjny został zrealizowany przez Wojewódzką Stację Sanitarno-Epidemiologiczną w Poznaniu we współpracy z Wielkopolskim Urzędem Wojewódzkim w Poznaniu: