Rząd kieruje 107 mln zł do Poznania

Treść archiwalna

Na dwa poznańskie projekty Ministerstwo Rozwoju przeznaczy unijne dofinansowanie o łącznej wartości 107 mln zł. Dziś odbyło się oficjalne podpisanie umów, w ramach których MPK Poznań zakupi 60 nowoczesnych tramwajów niskopodłogowych, a poznański samorząd przebuduje trasę tramwajową od przystanku Kórnicka do Ronda Żegrze. Powstanie również odcinek do ul. Unii Lubelskiej i pętla tramwajowo-autobusowa. 

Dziś w Ministerstwie Rozwoju zostało podpisanych kolejnych siedem umów na łączną kwotę dofinansowania 461,14 mln zł. Aż dwie umowy dotyczyły Poznania, na które rząd postanowił przeznaczyć aż 107 mln zł. - To kolejne środki, które Ministerstwo Rozwoju kieruje do Poznania. Cieszę się, że mimo demonstracyjnej niechęci prezydenta miasta do rządu, udaje nam się działać i pozyskiwać kolejne miliony na duże projekty. Te środki to odpowiedź na realne potrzeby mieszkańców stolicy Wielkopolski - mówi wojewoda wielkopolski Zbigniew Hoffmann.

60 nowych tramwajów

MPK Poznań na nowy niskopodłogowy tabor tramwajowy otrzymało 50 mln zł. W ramach dofinansowania do 2019 roku ma zostać zakupionych 60 nowoczesnych jedno- i dwukierunkowych tramwajów. Pojazdy mają docelowo kursować przez główne ciągi komunikacyjne Poznania, na liniach komunikacyjnych charakteryzujących się najwyższym wskaźnikiem napełnienia. Całkowita wartość projektu to 450 mln zł.

Przebudowa trasy tramwajowej

Kolejna umową, która została podpisana w ministerstwie rozwoju, dotyczy przebudowy trasy tramwajowej: Kórnicka – os. Lecha – rondo Żegrze wraz z budową odcinka od ronda Żegrze do ul. Unii Lubelskiej W ramach inwestycji powstanie także pętla tramwajowo-autobusowa w sąsiedztwie ul. Falistej. Łączna długość zmodernizowanej i wybudowanej linii tramwajowej wyniesie 5,13 km. W ramach projektu nastąpi również przebudowa istniejącej infrastruktury przystankowej oraz montaż systemu dynamicznej informacji pasażerskiej. Unijne środki, jakie zostały przeznaczone na projekt, to 57 mln zł. Całkowita wartość inwestycji ma wynieść 171 mln zł.

W ramach osi finansowane są projekty wynikające ze Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych dla 13 miast wojewódzkich (z wyłączeniem miast Polski Wschodniej) oraz projekty metra warszawskiego. Projekty są częścią przygotowywanych przez samorządy tzw. strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.

Autor: Mateusz Domagała
Data utworzenia: 28.06.2017
Ostatnia aktualizacja: Barbara Pietrzyk
Data aktualizacji: 06.02.2018 - 09:11