Szkolenia Centrum Powiadamiania Ratunkowego oraz Wielkopolskiej Policji

Sztab Policji Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu oraz Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Poznaniu zorganizowały w marcu szkolenia, których głównym celem była poprawa jakości współpracy podmiotów biorących udział w realizacji zgłoszenia na numer alarmowy.

W pierwszym tygodniu marca (03-07.03.2025) koordynatorzy i trenerzy z Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Poznaniu przygotowali szkolenie dla Służby Dyżurnej Policji, gdzie przedstawiono algorytmy, procedury oraz system informatyczny stosowane podczas przyjęcia zgłoszenia przez operatora numeru 112.

Od 11 marca szkolenia przeniosły się do Komend Miejskich Policji w Poznaniu, Kaliszu i Koninie. Operatorzy numerów alarmowych 112 mieli możliwość spotkania Naczelników Wydziału Sztabu Policji, którzy omówili struktury policyjnych jednostek, a także zaprezentowali dane dotyczące poszczególnych kategorii przestępstw. W dalszej części szkolenia głos zabrały Stanowiska Kierowania, które przedstawiły systemy informatyczne oraz zakresy obowiązków Dyżurnego i jego Zastępcy, którzy pełnią służbę całodobowo.

Cały cykl szkoleń został przygotowany dla Służby Dyżurnej Stanowisk Kierowania Komend Miejskich i Powiatowych Policji z województwa wielkopolskiego, Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu oraz operatorów numeru alarmowego 112. Spotkania były także cenne dla policjantów realizujących zadania Dyżurnego i Zastępcy Dyżurnego, ponieważ pozwoliło na usystematyzowanie wiedzy i doświadczeń w oparciu o procedury postępowania w przypadku przyjęcia zgłoszenia o zdarzeniu.

fot. Komenda Wojewódzka Policji w Poznaniu

Autor: Rafał Król
Data utworzenia: 20.03.2025
Ostatnia aktualizacja: Rafał Król
Data aktualizacji: 28.03.2025 - 15:20