PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę ze spółką zależną ZRK DOM Poznań. Modernizacja linii E59 Wrocław - Poznań na odcinku gr. woj. dolnośląskiego - Leszno będzie kontynuowana. Zwiększy się komfort podróży oraz dostępność do kolei na trasie łączącej region i województwa.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały dzisiaj umowę na kontynuację prac modernizacyjnych, na linii kolejowej Wrocław - Poznań, odcinek granica woj. dolnośląskiego - Leszno. Wykonawcą robót jest Zakład Robót Komunikacyjnych DOM Poznań Sp. z o.o., spółka zależna PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Jak zauważył wojewoda wielkopolski Zbigniew Hoffmann, obecny podczas podpisywania umowy, dokończenie prac powinno być priorytetowym zadaniem dla PKP PLK. - Dla wielu Wielkopolan, ale też z perspektywy ogólnopolskiej, linia kolejowa Poznań-Wrocław ma znaczenie priorytetowe. Tą trasą każdego dnia przemieszczają się tysiące osób, dlatego jakikolwiek problem, który na niej wystąpi, powoduje paraliż komunikacyjny. W takich kryzysowych sytuacjach rząd i podmioty mu podległe muszą reagować, i muszą reagować szybko, dlatego przerwane niedawno przez włoską firmę prace dziś przejmuje wielkopolska firma. Podkreślam, że jest to firma wielkopolska, dlatego liczę, że ten remont zostanie dokończony solidnie i sprawnie, czyli po wielkopolsku - mówi wojewoda wielkopolski Zbigniew Hoffmann.
ZRK DOM Poznań będzie kontynuował prace, przerwane przez firmę Astaldi. Zakres prac obejmie między innymi układanie nowych torów, montaż sieci trakcyjnej oraz obiekty inżynieryjne między granicą województwa dolnośląskiego a Rawiczem oraz między Bojanowem a Lesznem. Wykorzystana zostanie kadra wykonawcy oraz specjalistyczny sprzęt - palownice, dźwigi, koparki dwudrogowe, zgrzewarki, podbijarki torowe.
Podjęte prace dotyczą projektu „Przebudowa układów torowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na linii kolejowej E59, odcinek granica województwa dolnośląskiego - Leszno” w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław - Poznań, etap IV, odcinek granica województwa dolnośląskiego - Czempiń” realizowanego w ramach unijnego instrumentu finansowego Connecting Europe Facility (CEF) - roboty wykończeniowe (etap I). Wartość prac to około 45 mln zł netto. Planowane zakończenie robót - grudzień 2018 rok.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozwiązały umowę z Astaldi, gdyż wykonawca, pomimo wezwania, nie podjął pracy na kontrakcie.