- Kwestia zagospodarowania budynku poznańskiego dworca i węzła kolejowego to jeden z celów strategicznych administracji rządowej oraz samorządowej - mówił wojewoda wielkopolski Zbigniew Hoffmann podczas posiedzenia zespołu wojewody wielkopolskiego ds. poznańskiego węzła kolejowego. Zadaniem zespołu jest wypracowanie dla pasażerów korzystnych rozwiązań komunikacyjnych.
W sali Herbowej Urzędu Wojewódzkiego spotkali się dziś członkowie zespołu wojewody, a także architekci, społecznicy, przedstawiciele PKP i pracownicy instytucji publicznych. Wśród zaproszonych gości znaleźli się między innymi poseł na Sejm Tadeusz Dziuba oraz zastępca prezydenta miasta Poznania Maciej Wudarski. Celem spotkania była kontynuacja rozmów podjętych w drugiej połowie ubiegłego roku w sprawie zagospodarowania tzw. Starego Dworca w Poznaniu i terenów przyległych.
- Oczekiwania społeczne względem poznańskiego dworca są bardzo duże. Przybiera to formę katalogu propozycji i trudno, by wojewoda się nad tym nie pochylał - uzasadniał powody powołania zespołu wojewoda Zbigniew Hoffmann. Uczestnicy posiedzenia podkreślali, że należy przywrócić podstawowe funkcje głównego dworca w jego historycznym obiekcie. Planowana powierzchnia całkowita budynku powinna skupiać się głównie na obsłudze pasażerów. Dodatkowa infrastruktura, np. hotelowa miałaby stanowić cel drugorzędny.
Podczas debaty poseł Tadeusz Dziuba przedstawiał koncepcję zadaszenia peronów czwartego, piątego oraz szóstego. Zrecenzował także dotychczasową pracę zespołu. - Według mojej oceny przez ostatnie 10 miesięcy zrobiliśmy wiele. Do tej pory kwestie kolejowe realizowane były w interesie komercyjnym, a nie w interesie pasażerów. Z tej drogi schodzimy. Przywrócenie funkcji dworcowej i komunikacyjnej powinno być uznane za priorytet w kontekście zaspokojenia potrzeb pasażerów - ocenił poseł Tadeusz Dziuba.
O planach zadaszenia części peronów na poznańskim dworcu mówił także Maciej Wudarski, zastępca prezydenta miasta Poznania. - To ważny postulat, ale ważne by była koordynacja tego działania ze strony PKP. Mam nadzieję, że nie popełnimy błędów, które popełniliśmy przy budowie nowego dworca - stwierdził.
Spotkanie zakończyła dyskusja. Członkowie zespołu oraz zaproszeni goście wnosili własne uwagi na temat przebudowy poznańskiego węzła komunikacyjnego. Odniesiono się między innymi do postulatów budowy dodatkowego peronu pomiędzy peronem 3a a galerią handlową oraz połączenia zachodniej części obszaru dworcowego z częścią wschodnią.