Informujemy, że w dniu 15 lipca 2016 r. weszła w życie ustawa z dnia 10 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy o działalności leczniczej oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2016 r. poz. 960).
W Dzienniku Ustaw z 7 października 2016 r. pod poz. 1638 opublikowano obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 8 września 2016 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej.
Zgodnie z zapisami ww. ustawy podmioty wykonujące działalność leczniczą zostały zwolnione m.in. z następujących obowiązków:
- przedkładania organowi rejestrowemu kopii dokumentów potwierdzających zawarcie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej podmiotu leczniczego;
- przedkładania organowi rejestrowemu opinii sanitarnej wydawanej w drodze decyzji administracyjnej przez właściwy organ Państwowej Inspekcji Sanitarnej, potwierdzającej spełnienie warunków ogólnoprzestrzennych, sanitarnych i instalacyjnych przez pomieszczenia i urządzenia podmiotu leczniczego (dotyczy zarówno wpisu nowego podmiotu, jak i wpisu zmian w rejestrze).
Podmiot leczniczy w dalszym ciągu jest zobowiązany spełniać warunki wykonywania działalności leczniczej, określone w art. 17 ustawy o działalności leczniczej.
Złożenie oświadczenia, o którym mowa w art. 100 ust. 2 ww. ustawy, niezgodnego z stanem faktycznym, zgodnie z art. 108 ust. 2 pkt 1, skutkuje wykreśleniem podmiotu z rejestru prowadzonego przez Wojewodę Wielkopolskiego, po uprzednim wydaniu decyzji administracyjnej o zakazie wykonywania działalności objętej wpisem do rejestru.
Ponadto informujemy, że w systemie RPWDL nadal działa funkcjonalność pozwalająca na wpisywanie danych z polis ubezpieczeniowych. Wobec powyższego zainteresowane podmioty mogą nadal przesyłać wnioski zawierające polisy (wnioski takie są bezpłatne).