Paszporty - komunikaty

W związku z sytuacją epidemiczną na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej od 2 listopada 2020 r. do odwołania wprowadzone zostały ograniczenia w funkcjonowaniu Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu

  1. W Oddziale Paszportów w Poznaniu, Kaliszu, Koninie, Lesznie i Pile oraz w Terenowym Punkcie Paszportowym w Nowym Tomyślu, Ostrowie Wielkopolskim, Szamotułach i Środzie Wielkopolskiej do odwołania przyjmowani są klienci w celu złożenia wniosku o dokument paszportowy i odbioru paszportu wyłącznie w sytuacjach niecierpiących zwłoki - po ustaleniu terminu wizyty drogą telefoniczną.
  2. W Terenowym Punkcie Paszportowym w Gnieźnie do odwołania przyjmowani są klienci wyłącznie w celu odbioru dokumentu paszportowego w sytuacjach niecierpiących zwłoki po ustaleniu terminu wizyty drogą telefoniczną.
  3. W celu ustalenia terminu wizyty paszportowej do dyspozycji pozostają następujące numery telefonów:
    • Poznań: 61 854 10 16, 61 854 10 51,
    • Kalisz: 62 760 83 18,
    • Konin: 63 247 77 29,
    • Leszno: 65 511 82 13,
    • Piła: 67 211 89 05,
    • Gniezno: 61 424 66 30,
    • Nowy Tomyśl: 61 442 67 60,
    • Ostrów Wielkopolski: 62 737 84 78,
    • Szamotuły: 61 292 55 46,
    • Środa Wielkopolska: 61 854 14 99.
  4. W przypadku trudności w uzyskaniu połączenia telefonicznego możliwy jest kontakt drogą elektroniczną:
  5. Klienci przyjmowani są w dni robocze:
    • w Oddziale Paszportów w Poznaniu, Kaliszu, Koninie, Lesznie i Pile: od godz. 8.15 do 15.15,
    • w Terenowych Punktach Paszportowych w Nowym Tomyślu, Ostrowie Wielkopolskim, Szamotułach i Środzie Wielkopolskiej: w dotychczasowych godzinach,
    • w Terenowym Punkcie Paszportowym w Gnieźnie: od godz. 8.00 do 13.00.
  6. Zawieszona została możliwość internetowej rezerwacji wizyty.

W czasie obowiązywania na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii otrzymane powiadomienie sms lub e-mail informujące o gotowości paszportu do odbioru traktować należy jako informację o przyjęciu dokumentu na stan lokalizacji paszportowej, w której złożony został wniosek o jego wydanie.
Paszport można odebrać na zasadach określonych w komunikacie o ograniczeniach w funkcjonowaniu Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu.

W salach obsługi klientów w sprawach paszportowych obowiązuje całkowity zakaz korzystania z telefonów komórkowych.

Sala obsługi klientów w Oddziale Paszportów w Poznaniu podlega monitoringowi wizyjnemu.

Autor: Karolina Ignac, Anna Mistrzak
Data utworzenia: 08.04.2020
Osoba publikująca: Karina Michalak
Data publikacji: 08.04.2020 - 11:08
Ostatnia aktualizacja: Barbara Pietrzyk
Data aktualizacji: 06.11.2020 - 11:28