Sprostowania i odpowiedzi

W dniu 10 września br. na antenie programu Polsat News wyemitowano program na temat sytuacji rodziny zamieszkałej w miejscowości Wierzyce, oczekującej na pomoc przekazywaną w ramach rządowego programu usuwania skutków nawałnic. W materiale poinformowano między innymi, że przedłuża się przekazanie pomocy rodzinie, a także iż Wojewoda Wielkopolski wypłacił gminom dotąd jedynie pierwszą transzę środków na cele remontowe w wysokości 800 tys. zł. W materiale zaprezentowano opinię, zgodnie z którą jest to kwota nieproporcjonalna do potrzeb zgłaszanych przez mieszkańców. Powyższe informacje wymagają sprostowania.

W nawiązaniu do artykułu pt. „Szpital przy Polnej w Poznaniu dementuje: nie będzie u nas ośrodka naprotchnologii” opublikowanym w wydaniu internetowym Gazety Wyborczej, chciałbym stanowczo zaprzeczyć informacjom o rzekomym podaniu przeze mnie informacji dziennikarzom o powstaniu rządowego ośrodka naprotechnologii.

Informacja o powstaniu ośrodków leczenia niepłodności została podana na konferencji prasowej podczas prowadzonego Sympozjum i nie dotyczyła prowadzenia działalności tego rodzaju metodami.

Szanowny Pan
Marcin Wesołek
Redaktor Naczelny
Gazety Wyborczej Poznań

Szanowny Panie Redaktorze.

W związku z nieprawdziwymi informacjami, opartymi na wypowiedziach których w rzeczywistości nie udzieliłem, cytowanych w artykule autorstwa redaktora Tomasza Nyczki pt. „Nowa stara kurator oświaty” opublikowanym w poznańskim wydaniu Gazety Wyborczej w dniu 9 marca 2016 roku, powołując się na art. 31a ustawy Prawo Prasowe proszę o zamieszczenie niniejszego sprostowania:

W nawiązaniu do środowego zdarzenia przy ul. Garbary, dotyczącego interwencji zespołu ratownictwa medycznego w Poznaniu, opisanego przez portal tvn24.pl informuję, że wojewoda wielkopolski wszczął postępowanie wyjaśniające w tej sprawie.

Szanowny Pan
Adam Pawłowski
Redaktor Naczelny
Polska Głos Wielkopolski

Na podstawie art. 31a ustawy Prawo Prasowe zwracam się o sprostowanie niezgodnych z faktami informacji zawartych w artykule „Niewłaściwe leczenie zrujnowało kobiecie życie” („Polska Głos Wielkopolski”, 26.06.2015, s.6).

Strony