Wnioski z kontroli poznańskich dróg

Treść archiwalna

Realne zagrożenie dla poruszających się po rondzie Kaponiera rowerzystów, brak oznakowania poziomego przy przejściach dla pieszych oraz niezgodność pięciu organizacji ruchu z zatwierdzonymi projektami - to najważniejsze ustalenia inspektorów wojewody wielkopolskiego, którzy na początku tego roku skontrolowali wytypowane odcinki dróg publicznych na terenie miasta Poznania.

Na mocy swoich uprawnień wojewoda Zbigniew Hoffmann zarządził pod koniec stycznia kontrolę dotyczącą zmian, które zostały wprowadzone w ruchu po 1 stycznia 2017 roku.

- Podejmując decyzję o kontroli, nie spodziewałem się, że liczba uchybień będzie tak duża. Nasi kontrolerzy poddali wnikliwej ocenie stan organizacji ruchu zaledwie w kilku miejscach w Poznaniu i mam nadzieję, że te wnioski, które przedstawiamy, będą dla prezydenta Poznania dobrym drogowskazem do poprawy bieżącej sytuacji. Liczę na to, że kontrola przyczyni się również do większego bezpieczeństwa w mieście, a wskazane błędy zostaną uregulowane zgodnie z obowiązującym prawem - mówi Zbigniew Hoffmann.

Inspektorzy wojewody skontrolowali w sumie 10 odcinków dróg, w tym: rondo Kaponiera, ul. Kościuszki, ul. Słowackiego, ul. Kruczą, ul. Babimojską, ul. Czechosłowacką, Klonową, Rawicką, Maczka i Piątkowską oraz fragment Słowiańskiej.

Jednym z ważniejszych ustaleń były nieprawidłowości dotyczące ścieżki rowerowej na rondzie Kaponiera. Po stronie wlotu z ul. Św. Marcin wybudowano ścieżkę rowerową i dodatkowo wyznaczono na jezdni pas ruchu dla rowerów, który przecina się z torem ruchu pojazdów pod kątem 10-15, stwarzając realne zagrożenie dla poruszających się nim rowerzystów, co jest niezgodne z obowiązującymi przepisami. Służby miejskie przedstawiły kontrolerom wojewody 6 zatwierdzonych projektów organizacji ruchu, z czego w aż 5 przypadkach stwierdzono niezgodność stanu faktycznego z projektem. Kolejnymi uchybieniami było ustawianie znaków D-6 (przejście dla pieszych) w odległości ponad pół metra od przejścia. W 8 przypadkach znaki te ustawiono w odległości mniejszej niż 10 m od znaku poprzedzającego. Kontrolerzy zwrócili uwagę na znaki ustawione zbyt nisko lub zbyt blisko krawędzi jezdni. Na kontrolowanych odcinkach dróg znajduje się 18 starych, zniszczonych znaków. Są też znaki obrócone, na pochylonych słupkach. Kontrolerzy zwrócili również uwagę na niewłaściwe usytuowanie przejścia dla pieszych na wprost wejścia do szkoły na ul. Słowackiego czy też brak oznakowania poziomego na progach zwalniających na ul. Kruczej.

Autor: Mateusz Domagała
Data utworzenia: 16.03.2018
Osoba publikująca: Anna Czuchra
Data publikacji: 16.03.2018 - 10:48
Ostatnia aktualizacja: Barbara Pietrzyk
Data aktualizacji: 25.08.2020 - 07:33