Co to jest Rejestr Danych Kontaktowych?
Celem rejestru danych kontaktowych osób fizycznych jest m.in. ułatwienie komunikacji pomiędzy organami administracji publicznej i osobami fizycznymi w związku z usługami i zadaniami publicznymi realizowanymi na rzecz tych osób.
W rejestrze gromadzone są następujące dane osób fizycznych:
- imię i nazwisko
- numer PESEL
- numer telefonu komórkowego
- adres poczty elektronicznej
Dane z rejestru:
- mogą być wykorzystane wyłącznie do informowania obywateli o sprawach administracyjnych,
- nie mogą być używane do rozsyłania informacji marketingowych, ani reklam,
- są bezpieczne - dostęp do nich posiadają wyłącznie jednostki administracji publicznej oraz podmioty realizujące zadania publiczne.
Przekazanie danych do rejestru może przyspieszyć uzyskanie informacji np. o:
- rozpatrzeniu złożonych wniosków,
- potrzebie uzupełnienia dokumentów,
- dokumentach gotowych do odbioru.
Rejestr prowadzi w systemie teleinformatycznym minister właściwy do spraw informatyzacji.
Kto może przekazać dane do Rejestru Danych Kontaktowych?
Dane do rejestru danych kontaktowych osób fizycznych może przekazać:
- osoba pełnoletnia posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych,
- osoba, która uzyskała pełnoletność poprzez zawarcie związku małżeńskiego.
Przekazanie danych osobowych do rejestru przez osobę, której dane dotyczą, jest całkowicie dobrowolne, a przetwarzanie danych w tym rejestrze odbywa się na podstawie zgody udzielonej przez tę osobę.
Osoba, której dane dotyczą, może w każdej chwili usunąć bądź dokonać zmiany przekazanych danych, tj. numeru telefonu komórkowego i adresu poczty elektronicznej.
Jak przekazać dane do Rejestru Danych Kontaktowych?
Istnieją dwie możliwości wprowadzenia danych do rejestru:
- przez profil zaufany lub e-dowód,
- za pośrednictwem urzędnika podczas wizyty w urzędzie.
Szczegółowe informacje dotyczące procedur przekazywania danych do rejestru
W Wielkopolskim Urzędzie Wojewódzkim w Poznaniu dane do rejestru można przekazać składając wniosek osobiście w następujących oddziałach Wydziału Spraw Obywatelskich w:
- Oddziale Paszportów w Poznaniu, ul. ks. Jakuba Wujka 1, 61-581 Poznań
- Oddziale Nadzoru w Sprawach Obywatelskich, ul. Kościuszki 95, 61-713 Poznań
Dodatkowe informacje: tel.: 61 854 1007